Сайтът за видеосподеляне "YouTube" се е превърнал в арена за стимулиране на пушенето сред младите хора, заради качваните видеоклипове, свързващи големи марки цигари със знаменитостите, музиката, спортния успех и анимационните филми, сочи медицинско изследване.
Поради липсата на ограничения в рекламите за цигари, които се появяват в телевизията, радиото, вестниците и сред спонсорите на събития, популярният интернет сайт се е превърнал в открита сцена за известните марки. Изследователи в областта на общественото здраве от университета Отаго в Уелингтън, Нова Зеландия, анализирали няколко англоезични видеоклипове, в които се споменават няколко марки - "Марлборо", "L&M", "Бенсън и Хеджис", "Уинстън" и "Майлд Севън". Те подбрали 163 най-популярни клипа и ги изследвали, за да установят дали пушенето или марката се възприемат положително или отрицателно и ако е така, по какъв начин.
Много от видеоклиповете съдържали стари тв реклами и постери, които били забранени в много страни. Освен това в тях били включени сцени от филми с популярни актьори с цигара в ръка, чиято марка можела да се види, откъси от спонсорирани от марки цигари спортни събития и кадри от телевизията от 50-те и 60-те години, сред които от "Семейство Флинстоун", "Селяндури в Бевърли Хилс" и дори на "Бийтълс". 71% от клиповете били определени като насърчаващи тютюнопушенето, 4% били против него, а останалите 25% не влизали в нито една от двете категории. Клиповете, свързани с "Марлборо", били най-гледани, всеки от които е привлякъл средно близо 104 000 зрители. Един от тях е бил гледан от 2 милиона зрители.
Напишете коментар
За да коментирате с Вашето име, моля, влезте в профила си.