Възрастните хора асимилират по-добре новата информация, ако я възприемат трудно - чрез метода проба / грешка, а не бавно, като всеки въпрос е последван от правилен отговор, гласи публикувано днес канадско изследване.
Учените от изследователския институт "Ротман" към Университета в Торонто показаха за първи път, че мозъкът на възрастните използва по-добре от младежкия усвояването чрез метода проба / грешка. Изследването вероятно ще изненада професионалните преподаватели и лекарите, специализирани в когнитивната рехабилитациш, тъй като опровергава редица научни публикации, според които допускането на грешки при усвояването на информация е вредно за запаметяването при възрастните и че пасивният метод "без грешки" с посочване на правилния отговор е по-добър за мозъка.
"По традиция научната литература препоръчва усвояването на информация при възрастните да става без грешки. Нашето изследване обаче показа, че когато усвояват дадена материя твърде концептуално, при което те могат да установят значителна връзка между своите грешки и правилната информация, която трябва да усвоят, грешките могат да играят напълно позитивна роля в процеса на обучението", заяви ръководителката на научния екип Андре-Ан Сир.
Напишете коментар
За да коментирате с Вашето име, моля, влезте в профила си.