Течностите през бременността

от

Ежедневно четем колко е важно да се пият течности, особено по време на бременност. Въпреки, че човекът спада към сухоземните, над половината от организмът се състои от течности, главно вода. А шампиони в дисциплина „задържане на вода” са точно бременните жени.
Течностите през бременността

Течностите през бременността

Ежедневно четем колко е важно да се пият течности, особено по време на бременност. Въпреки, че човекът спада към сухоземните, над половината от организмът се състои от течности, главно вода. А шампиони в дисциплина „задържане на вода” са точно бременните жени. Това е съвсем нормално, предвид нуждите на плода, предвид това, че с всеки изминал месец околоплодните води се увеличават и поради увеличения обем на циркулация на кръвта. Не на последно място и поради факта, че организмът се готви за раждането, когато се губят доста течности.

След като има такъв запас от течности, защо лекарите постоянно препоръчват пиенето на още и още?

В първата половина от бременността са нужни много течности.

Около два литра на ден ще ти помогнат да се справиш с токсикозата, която мъчи почти всяка бъдеща майка. Полезните напитки ще се отразят прекрасно и на кожата ти, ще противодействат на сухотата, лющенето и липсата на цвят. Течностите са необходими за подобряване обмяната на веществата, за правилната работа на стомаха, за тонус и поддържане на нормално артериално налягане. Количествата течности се отразяват дори и на съня.

Важно е да обърнеш внимание на съдържанието в чашата.

Има напитки, които са просто вредни, дори за човек, който не очаква наследник. Кафето например е допустимо в съвсем малки количества. То има диуретичен ефект, тоест спомага за по-бързата дехидратация на организма, което е вредно точно в този период. Кафето спомага за появата на сърцебиене, което често безпокои бременните. Повишава кръвното налягане, което е противопоказно и много опасно. Черният и зеленият чай също спадат в опасната група поради огромното количество кофеин. Когато избираш чай, нека да е безвреден билков или най-добре плодов вариант, не прекалявай със запарката и гарнирай с мед, вместо със захар.

Плодово зеленчуковите сокове са чудесна напитка за всяка бъдеща мама, стига да са прясно изцедени.

Готовите варианти по магазините не предлагат нищо повече от много захар, овкусители, оцветители и консерванти. В противен случай как биха оцелели в картонените си кутии месеци наред? Соковете от плодове и зеленчуци, приготвени прясно, са изключително полезни, защото са лесно усвоими от организма и доставят на мама и бебе огромно количество незаменими витамини, минерали, микроелементи и фибри. Те спомагат за справяне със сутрешното гадене, усилват метаболизма, тонуса, спомагат за правилната работа на отделителната система.

Минералната вода е стандартен и винаги валиден вариант.

Добре е да се сменя с по-малко минерализиран вариант или с изворна вода. В крайна сметка, най-нужната течност за човешкия организъм е водата. Тя влияе върху правилната работа на всички органи и се отразява здравословно на бъбреците и пикочния мехур.

За да може обменът да е регулиран правилно ще трябва да съкратиш до минимум солта и солените храни.

Тя натоварва тялото, пречи на работата на отделителната система и на сърцето, защото организмът задържа повече вода, а ти се чувстваш по-жадна от нормалното. Все пак, не забравяй, че солта не е само в солницата, съдържа се в много хранителни продукти, които употребяваш всеки ден. В някои е вложена допълнително във вредни количества – кетчуп, горчица, колбаси, соев сос, консерви и още продукти с много сол и други химически агенти, които да удължат срока на годност. Не се притеснявай, че ще лишиш организма си от сол, тя се намира в хляба, месото в зеленчуците.

Спазвай принципите на здравословното хранене и със сигурност ще си осигуриш здраве и красота.

Може да се възползваш от специалните чайове за бременни, като например на HiPP. Екстрактът от хвощ оказва благотворно влияние силни отоци. Не пропускай и айряна, чудесен млечен продукт, който освежава и тонизира. Не добавяй сол в него, защото производителите обикновено слагат определено количество в готовия продукт. Най-добрият източник на калций обаче не са млените продукти, а сусамът. Използвай го максимално в кухнята си и ще си набавиш нужните количества.

Чудесен здравословен вариант са млеката от ядки, например от бадеми.

Накисваш една чаша бадеми във вода, за да ги обелиш и пасираш като добавиш към тях две чаши минерална вода. Получава се чудесно здравословно мляко, което е подходящо и за деца. Вътре може да пасираш и малко сусам, да гарнираш с канела и мед.