Познаваш ли бизнес етикета?

• от 1

Може да познаваш правилата за поведение на работното място, но това не означава, че познаваш общоприетия бизнес етикет, който трябва да следваш в работна среда.

Може да познаваш правилата за поведение на работното място, но това не означава, че познаваш общоприетия бизнес етикет, който трябва да следваш в работна среда. Да познаваш бизнес етикета означава да представяш себе си по начин, който показва на околните, че си сериозна, отговорна и праволинейна в задълженията си. Познаването на бизнес етикета ти позволява да се чувстваш комфортно в заобикалящата те среда и кара хората около теб да се чувстват също толкова комфортно в компанията ти.

Познаваш ли бизнес етикета?



Бизнес етикетът не трябва да се бърка с офис политиката, която всяка фирма или предприятие си изработва. За разлика от изискванията, които се отнасят до конкретното поведение на работното място, бизнес етикетът е цяла система от общоприети норми, които са ти нужни във всяка работна среда. Те ти помагат да се справиш с такт и дипломатичност в неловка ситуация и които показват елегантната и изтънчена страна от личността ти.

Противно на убежденията на повечето хора, бизнес етикетът не се отнася до това да бъдеш изрядна и педантична, а до това да се държиш интелигентно и добре възпитано в работна среда. Което означава да казваш правилните неща, да подбираш правилното облекло и да постъпваш по правилния начин. С други думи, да се държиш по най-добрия начин. Ето защо мнозина, често без дори да осъзнават, проявяват неуважение към работата и позицията си и се превръщат в трън в очите на колегите си.

Познаваш ли бизнес етикета?Предлагаме ти няколко задължителни условия на общоприетия бизнес етикет, които със сигурност правят впечатление на професионалистите и които са като настолна книга за всички доказали се кариеристи. Провери колко добре познаваш бизнес етикета и какво трябва да промениш, за да имаш още по-голям успех в работата си.

Когато отиваш навреме за бизнес среща, всъщност закъсняваш. Ти трябва да си тази, която чака потенциален клиент или лице, от което зависят професионалните ти интереси. Това важи и за случаите, в които получаваш определено заплащане за срещата или осигуряваш определени ресурси на другата страна.

Прието е мобилните телефони и BlackBerry-та да се използват, когато си най-малко на ръка разстояние от човека до теб, тъй като в противен случай нарушаваш личното му пространство и концентрацията му върху работата. Би трябвало да изключваш мобилния си телефон преди среща, а ако няма да могат да те намерят по-дълго време от половин ден, намери начин да уведомиш колегите си и да пренасочиш обажданията си.

- Избягвай приятелсвата. Работното място е преди всичко бизнес. Ето защо шефът ти няма да е особено щастлив, ако си прекалено близка с колегите си. Не бъди и много оптимистично настроена за интимни отношения в работата, тъй като в противен случай рискуваш кариерата си. Разбира се трудно е напълно да игнорираш приятелските контакти, но не бива те да се превръщат в основния „труд”, който полагаш през деня. Най-добре се придържай към правилото „не смесвай работата с удоволствието” и контактувай на по-близко равнище с колегите си, когато си извън офиса.

Познаваш ли бизнес етикета?Ограничи използването на социалните мрежи. Това включва сърфирането в интернет пространството за лични цели, използването на Facebook, контактуването с приятели чрез служебната поща. В противен случай може да си причиниш големи неприятности. Не забравяй, че всяка по-голяма фирма има специалисти по техническата подръжка, чиято задача е и да следят ефективността на служителите. А почти всеки ръководител държи „под око” действията на подчинените си. Така че вместо всеки път да рискуваш с надеждата, че няма да те хванат, използвай служебния компютър само за работни цели.

Бъди внимателна със стила си на обличане. Почти всеки има навика да коментира стила на обличане на заобикалящите го хора, но истината е, че тоалетът ти е особено важен в света на бизнеса. Спретнатият и разумен външен вид ще направят невероятно положително впечатление, отколкото небрежните и несполучиливо комбинирани дрехи. Естестевно тук възниква и въпросът: кой е подходящият бизнес имидж за успешна кариера? Придържането към стандартното облекло е единственият начин да не нарушиш бизнес етикета. В големи работни предприятия за жените не се препоръчват прекалено ярки дрехи, блузи без ръкави и къси поли. За мъжете почти винаги се препоръчва риза.

- И за да изглеждаш още по-шик в очите на хората, с които работиш, носи минимум три аксесоара – например очила, колан и часовник.