Лошите навици в офиса

• от

Всеки човек има навици. И всеки има лоши навици. Когато ги проявяваш в по-непринудена среда и пред хора, които те познават, лошите навици са просто част от характера ти, която с времето става незабележима.

Всеки човек има навици. И всеки има лоши навици. Когато ги проявяваш в по-непринудена среда и пред хора, които те познават, лошите навици са просто част от характера ти, която с времето става незабележима. Но когато си в офиса, лошите навици могат само да ти навредят като се превърнат в главна причина за неуспеха ти в контактите, за неуважението на колегите ти и за непродуктивността на всеобщата работа. Така че в името на кариерата и приятелската атмосфера в офиса, когато тръгваш на работа оставяй лошите си навици вкъщи.

Лошите навици в офиса



Предлагаме ти някои дейности, които вероятно ти се случва да правиш често и не си даваш сметка, че попадат в списъка с лошите навици. Замисли се, че колкото и да си свикнал с присъствието им в живота си и да казваш „Аз съм такава“, съзнателните опити постепенно да се откажеш от тях, ще направят ежедневието ти по-приятно и доста по-интензивно откъм социални контакти.

- Пропускаш крайните срокове. Дори да си мислиш, че закъснението с час или с ден е незначително, в очите на колегите и шефа си ти изглеждаш безотговорна и като човек, на когото не може да се разчита.

Как да се справиш? Не гледай на крайния срок като предмет на договорка. Напомняй си, че хората разчитат на теб да си вършиш добре работата. Което включва и изпълнението задачите в определените срокове. Дори съвсем малко да си закъсняла, но в крайна сметка всичко да е приключило добре, вероятно си причинила тревога и дфопълнителна работа на колегите си. А те няма да забравят лесно това.

- Обличаш се неподходящо. Ако ти си мислиш, че внасяш живот и свободолюбива атмосфера в офиса, то колегите ти си мислят, че не приемаш работата насериозно.

Как да се справиш? Разбира се, за да бъдеш професионалист, не се налага да се обличаш скучно. Но все пак не трябва да изглеждаш като нагласена за дискотека или за джогинг в парка. Най-добър показател ще бъдат колегите ти. Огледай се около себе си, обърни внимание на детайлите и аксесоарите в облеклото им. Понякога масата налага нормите. 

– Не си точна. Ако си мислиш, че никой не се интересува от недостатъците, стига да си способна в работата си, грешиш. Всъщност с „непознаването“ на часовника явно демонстрираш, че смяташ своето време за по-важно от всичко, дори от работата.

Как да се справиш? Придържай се към графика. Всеки в офиса би искал да спи малко повече или да си тръгне по-рано, но не го правят, защото знаят, че другите разчитат на тях и защото правилата би трябвало да са еднакви за всички.

- Клюкарстваш. Според теб ти просто казваш каквото си чула. В очите на околните изглеждаш като човек, на когото не може да се има доверие.

Как да се справиш? Разбира се, всеки клюкари по мъничко, но това не трябва да се превръща в начин на живот, който осмисля деня ти. Защото, в крайна сметка, всеки ще смята, че не можеш да запазиш нищо поверително в тайна. Без значение дали е от лично или професионално естество. А от друга страна, може да нараниш нечии чувства или реноме. Офисът е място за работа, а не за празни приказки.

Негативно настроена си. Добре, мислиш си, че всеки се оплаква. Но истината е, че колкото повече се оплакваш, толкова повече хората ще те избягват.

Как да се справиш? Естествено е някой някога да се оплаче от работата си. Но ако мрънкаш постоянно, когато някой те помоли да направиш нещо, околните не само ще се дразнят, но и ще се чудят защо просто не напуснеш. Напомняй си, че работата не винаги е забавна и сведи оплакванията до минимум.

Прекъсваш връзките. Защото вероятно си мислиш, че никога повече няма да видиш дадени хора. Но всъщност се оказва, че не си професионалист с поглед към бъдещето.

Как да се справиш? От всеки контакт можеш да извлечеш някаква полза. Не днес, не и утре. Но след време не се знае дали няма да пресечеш пътя си с някого, с когото си прекратил всякакви взаимоотношения след определен период на съвместна работа. Замисли се, че хората сменят работата, фирмите се сливат. Не се знае как ще се стекат обстоятелствата, но някой, когото си „отхвърлила” преди време, някой ден може да се окаже твой шеф.

Винаги създаваш забавлението. Може би си мислиш, че хората те обичат заради това. Но в действителност ги дразниш до непоносимост.

Как да се справиш? Няма нищо лошо в това да си забавна – повечето хора харесват доброто чувство за хумор. Просто не забравяй, че не на всеки се харесва да чува на всеки 5 минути саркастичните ти забележки и заучени реплики от емблематични филми. 

Забравяш, че работиш в колектив. Колкото и да си мислиш, че нямаш дразнещите навици на колегите си, в очите им ти изглеждаш несъобразителна.

Как да се справиш? Дръж се с другите така, както искаш те да се държат с теб. Твоите продължителни телефонни разговори са също толкова неприятни за околните, колкото техните за теб.