Леко меню за бременни коремчета

от

В горещите дни надали ще имаш голям апетит. Важното е обаче така да балансираш диетата си, че да не се лишаваш от нищо ценно.
Леко меню за бременни коремчета

Леко меню за бременни коремчета

В горещите  дни надали ще имаш голям апетит. Важното е обаче така да балансираш диетата си, че да не се лишаваш от нищо ценно.

Апетитна закуска

Старата поговорка „Закуската си изяж сам, обяда раздели с приятели, а вечерята подари на врага си” важи с пълна сила и за хранителния режим на бременната през лятото. Дори сутрин да нямаш огромно желание да хапваш (защото бързаш за работа или пък ти се гади), обещай си, че рядко ще излизаш навън, без да си хапнала. Какво да е сутрешното ти меню е въпрос на вкус - наблягай на плодовете, зеленчуците, млечните продукти и зърнените храни. Предпочитай ги обаче пресни и домашно приготвени. Не забравяй, че почти всичко, което приемаш с храната, попада и в твоето неродено бебче, въпреки защитната функция на плацентата.

  • Бонус за теб: С вкусната закуска печелиш добро начало на деня, намаляване на гаденето и прилошаването, а също така и оптимален прием на хранителни вещества за първата половина на деня (дори да пропуснеш или закъснееш с обяда).

Малки порции

Хапва ти се сладолед, но... след поредната фунийка се чудиш защо си се поддала на това лятно изкушение. Всъщност проблемът не е само в самия сладолед, а и в погълнатото количество :).
Предпочитай по-леката храна. През лятото особено рисковано е да прекаляваш с рафинираната захар (най-вече в шоколадите), защото в жегата и без това има опасност да повишиш кръвното налягане от високите температури.
Подхождай умерено и към месото. Предпочитай пилешко, пуешко, заешко и риба. Избягвай свинското! Можеш да компенсираш намаления прием на месо с нахут, соя и грах.

  • Бонус за теб: Добра идея е да не надвишаваш дозата от любимия сладолед до 100 грама на хапване, но пък спокойно можеш да го овкусиш и украсиш с много плодове. Намалявайки до минимум сладките изделия, намаляваш и рисковете от прекомерната употреба на захар (заболявания като високо кръвно налягане, диабет от втори тип, млечница и различни екземи).

Вода, вода и пак вода

Знаеш, че имаш нужда от много течности – поне 1.5 литра на ден. Най-добрият вариант е прясна слънчева вода :) Можеш да приемаш, минерална, филтрирана или преварена. Избягвай чешмяната вода, особено ако си на морето, защото тя често се оказва източник на различни зарази.

Газираните напитки не са за предпочитане. Повечето съдържат голямо количество добавена захар, подсладители и консерванти. Също така подкиселяват организма. Препоръчително е да намалиш приема на кофеин, защото той има диуретични свойства и повишава отделянето на вода от организма.

  • Бонус за теб: Естествено можеш да разнообразяваш течностите с прясно изцедени сокове, студен чай или айрян, които са толкова разхлаждащи и желани в летните горещини.

Вкусно меню за деня

Закуска
Мюсли с прясно изцеден портокалов сок
Чаша вода
Плодове

Междинна закуска
Банан или друг плод

Обяд
Мусака от тиквички с кисело мляко
Филийка пълнозърнест хляб
Чаша прясно изцеден сок/айрян
Плодове

Междинна закуска
Плодове или плодов сладолед

Вечеря
Прясна салата по твой вкус
Задушена риба
Чаша вода