Как храната влияе на съня на бременната жена?

от

Сънят през деветте месеца е от голямо значение за здравето и добрия тонус на бъдещата майка. Оказва се, че дори добрия сън е в пряка зависимост от храната. Разбира се, че основата на здравето ни е в храненето и равновесието в емоциите и психическото ни състояние. Разберете Как храната влияе на съня на бременната жена? Какво включва менюто за добър сън?

Храната влияе на съня

Оказва се, че храната влияе и на съня. Сигурно сте чували толкова пъти, че храненето след 18 или 19 часа вечер е вредно и е главен фактор в напълняването. Но когато очаквате дете не винаги можете да се подчинявате на всички здравословни правила. И не е и нужно да изпадате в крайности и да се самоизмъчвате ако ви се похапва.

Важното е храната да е качествена и истинска, а не пълна с консерванти, оцветители, захар или сол.

Ако имате проблеми със съня, имай предвид, че специалистите препоръчват до обед и на обяд включително да си похапвате енергизираща храна, такава която повдига тонуса, а следобед и вечерта такава, която помага на тялото да успокои енергията си и да заспите лесно. Да, има храни, които въздействат тонизиращо и такива, които спомагат за добрия сън.

След лабораторни изследвания и анализи на данните се оказва, че в състава на храните, които спомагат за добър сън влиза аминокиселината триптофан. Организмът я използва за изработването на серотонин – невротрансмитер, достигащ до централната нервна система и освобождаващ мозъка от тревожни мисли.

И така, при попадането на триптофан в кръвта следствието е скоро след това на човек да му се приспи. Най-добре е тази аминокиселина да се съчетае със сложни въглехидрати, белтъци или калций. Така успокояващото им действие ще е максимално. Освен това, калцият помага на главния мозък да използва триптофана максимално и да отделя хормона мелатонин – хормон на съня.

Галерия | 10 изненадващо полезни храни за бременната

Вижте всички снимки

Леко и здравословно меню за добър сън

Менюто за добър сън трябва да включва лека, здравословна храна и да съдържа много триптофан. В списъка са включени млечните продукти, яйцата, морските деликатеси, тофу, паста, пармезан, хляб от пълнозърнесто брашно, семена, овесени ядки. Списъкът може да е дълъг, но имайте предвид, че са нужни няколко часа, за да може триптофана да достигне до главния мозък. Следователно, последното ви хапване трябва да е поне два или три часа преди лягане.

Има и друга група храни, които повдигат тонуса и действат възбуждащо на нервната система. Съответно и възпрепятстват съня.

От какво е препоръчително да се откажете?

  • В случая важи правилото да не хапвате непосредствено преди хранене, защото претоварения стомах работи постоянно и е причина за неспокоен сън или липсата на такъв.
  • Не се препоръчва да хапвате за вечеря мазни храни, прекалено овкусени, с много сол, черен пипер или чесън и особено с люто. Тези подправки тонизират и пречат на съня.
  • Алкохолът също не спомага за качествен сън, а и не е препоръчителен по време на бременността. От една страна той спомага за отпускане и бързо заспиване, но от друга нарушава циклите на съня и качеството му.
  • През бременността е хубаво да изхвърлите от менюто си газираните напитки и черния чай. Първите освен, че пречат на съня, но са и изключително вредни, пълни с оцветители, аспартам, овкусители и още много химия.
  • Пържената храна също пречи на съня, тъй като затруднява храносмилането, не е полезна за стомаха, може да доведе до киселини, освен това е най-вредния начин за приготвянето на храна, при която се отнема максимално от полезните свойства на продукта.