Играта на открито може да повиши успехите на учениците в клас, твърдят изследователи.
Това означава, че колкото повече енергия изразходват децата на открито, толкова повече успехи ще имат в училище. Физическото натоварване може да подпомогне умствените способности чрез увеличаване притока на кръв и кислород към мозъка, намаляване на стреса и подобряване на настроението, обясняват експертите.
Физическата активност също така може да повиши влиянието на факторите, отговарящи за растежа. Те помагат и за произвеждане на нови нервни клетки и съдействат за „презареждане“ на невроните.
Холандски учени обобщават общо 14 проучвания, в които броят на участниците варира между 53 и 12 000. Тяхната възраст е между 6 и 18 години. Според водещия автор, Амика Синг от Vrije University Medical Centre в Амстердам, внимателният синтез на всички данни по темата доказва ползата, която физическата активност оказва върху академичните постижения.
Експертите добавят още, че изследванията с високо методологическо качество, проследяващи връзката между физиката и психиката от тази гледна точка, са малко на брой. Необходими са още разработки, които да обяснят механизмите на установената вече връзка.
Напишете коментар
За да коментирате с Вашето име, моля, влезте в профила си.