
Ако детето е злоядо
Злоядото дете често се превръща в проблем на цялата фамилия. Бабите се тюхкат, че не яде достатъчно, сипят се съвети, препоръки.
Планиране
Бременност
Бебе
Дете до 7 години
Дете над 7 години
Злоядото дете често се превръща в проблем на цялата фамилия. Бабите се тюхкат, че не яде достатъчно, сипят се съвети, препоръки.
Преди да обясниш на детето какво ще правите, отстрани всички разсейващи елементи от полезрението му – телевизор, радио и т.н., и му предложи да изпълни задачите самостоятелно. Ако мъничето се затруднява, помогни му, но в никакъв случай не го прави вместо него. Все пак не проверяваш своите способности. Единствено, ако си сигурна, че поставената задача не е е по силите му, го похвали за старанието и му кажи, че следващият път задължително ще се получи. Така ти ще знаеш в коя област мъникът не се справя и над кои умения трябва да поработиш по-усърдно. Но ако той успее достатъчно бързо и правилно да реши всички задачи – гордей се, уменията и способностите напълно съответстват на възрастта му.
ВНИМАНИЕ – да изпълнява задачата за около 5 минути без да се разсейва; да намира 3-4 разлики между предметите; да задържа в полезрението си 3-4 предмета; да намира два приличащи си един на друг предмета; да изпълнява задачи по зададен образец.
ПАМЕТ – да запомня 3-4 картинки; да знае наизуст няколко четиристишия; да разказва кратка приказка с помощта на родител; да си спомня какво е правило сутринта, през деня, вечерта; да пресъздава по памет за съдържанието на картинка с помощта на насочващи въпроси.
МИСЛЕНЕ – бързо и правилно да подрежда пирамидка; да събира картинка от 4 части; да намира прости връзки между предмети и явления.
МАТЕМАТИКА – да намира в обкръжаващата го обстановка един и много предмети; да изразява с думи кои от тях са повече и кои по-малко; да сравнява 3-4 предмета по големина, дължина, широчина и височина.
РАЗВИТИЕ НА РЕЧТА – да отговаря правилно на въпроси; да съгласува думите по род и число; да използва правилно предлозите „в“, „на“, „за“, „под“; да употребява изречения с еднородни части.
РАЗВИТИЕ НА ФИНАТА МОТОРИКА – да изобразява елементарни предмети и явления от действителността, използвайки прави, овални, наклонени, дълги, къси, пресечени линии; да повтаря елементарни упражнения с пръстите.
ЗАПОЗНАНСТВО С ОБКРЪЖАВАЩИЯ ГО СВЯТ – да назовава името и фамилията си; да знае и казва имената на хората от близкото му обкръжение, да назовава и различава два-три вида дръвчета; да намира предмети по опорни и обобщаващи думи („покажи обувките“, „дрехите“, „мебелите“); да различава сезоните; да назовава съществените детайли и части на предметите.
Не забравяй, че твоите занимания с детето трябва да са на достатъчно добро емоционално ниво. Ако в даден момент на мъника не му се занимава точно с това, по-добре отложи за друг път.
Помоли го да ти подаде моливите с еднаква дебелина. Попитай го какъв цвят са по-тънките и какъв по-дебелите. Детето трябва да умее да сравнява предмети, да намира еднаквите по дебелина. Нека то ти каже кои предмети са много и кой е един. Какъв цвят са? Кои кубчета са повече: жълтите или зелените? Кои балони са повече: сините или червените?
Мъникът трябва да борави с термини като „много“ и „един“ и да ги съгласува правилно със съществителните.
Накарай го да разгледа два листа. На първия залепи картинки на чиния, шал, роза, кофа. А на втория – шапка, ваза, чаша и лопата. Помоли го да посочи подходящата половинка на всеки от предметите.
Детето трябва да може да обясни избора си.
Приготви си две картинки. На едната например нека да има зайче с разпънат чадър, който го пази от дъжда. На втората – пак главният герой е зайчето, но дъждът е спрял, а на небето грее слънце и чадърът е събран. Покажи му първата картинка и го насърчи да ти разкаже какво вижда на нея. Помоли го да се опита да запомни. След това му покажи втората картинка и го накрай да ти разкаже какво се е променило. Ако на детето му е трудно да ти отговори, предложи му да погледне отново първата или му задай насочващи въпроси.
Приготви си рисунка, на която има различни предмети, но един или два от тях се повтарят. Помоли детето да открие еднаквите предмети. Попитай го какъв цвят са те.
То трябва да открие еднаквите предмети без твоята помощ.
Покажи му снимки, изобразяващи различните сезони. Попитай го – къде е изобразена зимата, пролетта, есента, лятото? Нека ти разкаже как се е досетило. Не се притеснявай да му задаваш насочващи въпроси, ако детето се затруднява.
„Моля те“, Благодаря ти“, „Добър ден“... Нека се научим заедно с мъничето да...
Ако детето ви внезапно откаже да яде, да спи или дори да ака, не се ядосвайте и...
За съжаление бебетата не идват с инструкция за употреба и още с раждането всяка...
Дните са още слънчеви и топли и ти, и детето излизате по къс ръкав. Но в мига,...
Майките денонощно бдим на пост, пазейки живота, здравето и спокойствието на...
Физическото наказание на непослушните деца „Не работи!“.
Тонзилит е остро възплание на сливиците, предизвикано от вирусна или...
Злоядото дете често се превръща в проблем на цялата фамилия. Бабите се тюхкат,...
5000 броя са предоставени на началните учители на територията на цялата страна